Tietoa abortista

Minkälainen olento on käsissämme heti hedelmöityksen jälkeen?

Sopivin tieteenalue antamaan tähän vastaus on biologia. Biologia tietoisesti tunnustaa, että hedelmöityksen jälkeen, siis kun, siittiö on läpäisyt munasolun seinämän ja sekä siittiön, että munasolun solukalvot sulautuvat yhteen on sillä hetkellä käynnissä siittiösolun ja munasolun välillä biokemikaalien vuorovaikutus, joka oikeastaan on juuri muodostuneen uuden elämän(DNA) aineenvaihdunta jo solullisella tasolla. Kaikista Ihmeellisintä on solukalvon sulkeutuminen, jotta muita siittiöitä ei pääsisi sisään ja munasolun kromosomien jakautuminen, mikä mahdollistaa kyseisen solun sisältää normaali määrä ihmislajin kromosomeja. Tätä ei munasolu yksinään koskaan toteuta, eikä mikään muu orgaaninen solu. Lopputulos on tosiaan aivan uusi solu, jota kutsutaan tsygootiksi, Kyseessä on geneettisesti omanlaatuinen solu, joka eroaa huomattavasti isän ja äidin soluista, joka käynnistyy, kuin uusi järjestelmä, joka muodostuu yhtenäiseksi ja jossa on kokonaan oma toiminta heti siitä hetkestä, kun DNA on muodostunut. Seuraavien tuntien ja päivien aikana tsygootin(hedelmöittynyt munasolu) muodostumisen jälkeen, seuraa solun jakautumista paljon monimutkaisempaan, biologiseen muotoon. Koko prosessi, hedelmöityksestä lähtien, edustaa tärkeitä ominaisuuksia, muistaaksemme ymmärtämään sen tosiasian, että kyseessä on uusi olento.

1)Yhdistyminen: On ominaisuus, mikä ei voisi toteutua ilman, olennon yhtenäisyyttä. Yhdistymisen keskus on perimä, jossa suuri määrä säätäjägeenejä varmistavat oikean ajan, paikan ja tietynlaiset muodon muutokset, joiden pitää toteutua.

2)Jatkuvuus: Jos havainnollistaa pidemmällä aikavälillä uuden olennon kehitystä, kaikki tapahtuvat muutokset edistyvät ilman häiriötä. Samat, jotka loivat termin, alkio, joka oikeuttaisi niiden hajottaminen ja vähentäen moraalisen vaikutuksen ja onnistuen näin saamaan kaksi ensimmäistä viikkoa alkion hävittämiseksi tai tutkimiseksi, ns. Warnock komitean jäsenet, tunnustivat asiakirjoihinsa, että ”Kerran, kun hedelmöitys on alkanut, siitä lähtien ei ole toisistaan tai edellistä tärkeämpää vaihetta kehitykselle, vaan kaikki on ikään kuin yksi jatkuva prosessi ja jos yksikin vaihe jää toteutumatta, juuri tiettyyn aikaan ja tietystä järjestyksestä, myöskin sitä edeltävä vaihe lakkaa. Jatkuvuuden ominaisuus näyttää ja osoittaa uuden ihmisolennon yksilöllisyyttä ja yhtenäisyyttä. Sukusolujen yhdistymisestä lähtien, löydämme aina ihmisolennon, jolla on oma henkilöllisyys ja joka rakentuu automaattisesti monien onnistuneiden ja monimutkaisten vaiheiden kautta.

3)Asteittaisuus: Tarkoittaa sitä, että jokainen näkemämme muutos, alkio ja sikiövaiheessa, on asteittaisesti saavutettu lopullinen muoto. Tämä on luonteenomaista alkion olennaiselle alkamiselle, voidakseen ylläpitää kehityksen suuntaa lopulliseen muotoon.

4.Yksilöllisyys: Nykypäivänä, lajien jälkeisten, henkilöllisyyttä ja yksilöllisyyttä määritellään jo biologisesti perimästä. Eikä enää mikroskooppisen morfologian(muodon muodostuminen) kautta, niin kuin on tehty viime vuosikymmeninä. Tämän takia hedelmöittynyt munasolu osoittaa sen yksilön kuuluvan ihmislajiin. Ja sen omaavat geneettiset merkinnät todistavat sen olevan geneettisesti omaperäinen ja erilainen äidin ja isän soluista.

Loppujen lopuksi, biologiset yksityiskohdat, voivat auttaa määrittelemään milloin ihmislajin yksilön elämä olemassaolo alkaa ja miten se kehittyy. Kaikki olennainen tieto tsygootin muodostumisesta ja sen ensimmäiset tunnit elämää, osoittavat todistetusti, että sukusolujen yhtymisestä lähtien, marssittaa tämän yhtenäiseksi ja uudeksi ihmissoluksi, lahjoittaen tälle aivan uuden geneettisen rakennelman, joka perustaa pohjan jo aikaisemmalle kehitykselle. Tämä geneettinen informaatio on vakuus tsygootti yksilöllisyydelle ja sen kuulumiselle ihmislajiin, jota tukee lukemattomia morfogeneettisia mahdollisuuksia, jotka muodostuvat itsestään ja hiljalleen tarkasti ohjatun epigeneettisen prosessin aikana.

Alkio on Ihminen.

Kuten juuri näimme, biologian tieteelliset seikat valottavat tarvittavat yksityiskohdat, jotta saisimme vastauksen kysymykseen, millä hetkellä ihmisalkio on ihmislajin yksilö. Kuitenkin, kyseessä on myös ihminen, eikä se ole enää biologinen näkemys vaan filosofinen.

Epäilemättä, ei mikään kokeellinen tulos pysty todistamaan hengellisen sielun olemassa oloa. Kuitenkin tieteellinen tieto ihmisalkiosta antavat jo erinomaisen suunnan voidakseen kuvailla järkevästi ihmishengen läsnäoloa jo sen alkumetreillä. Kuinka siis ihmisolento ei voisi olla ihmishenki?

Hedelmöityksestä lähtien, uusi elämä vihitään samalla hetkellä, joka ei ole isän tai äidin, vaan sen uuden ihmisolennon, joka sitten kehittyy.

Se ei olisi ihmishenki, ellei se olisi jo sitä alusta lähtien.

Ihmisolento on Ihminen, jolla on hyveenä taipumus omistaa ihmisluonne, täydessä ymmärryksessä elävä ihmislajin edustaja. Se on Ihminen ja sikäli omassa hyveellisessä luonteen järjessä. Olla ihminen kuuluu ontologia käsitteeseen: ihmisolemassaolon tilaa ei voida lisätä tai vähentää vähitellen, se on radikaalinen tila. Ihmistä määrittelevien ominaisuuksien puuttuminen, kuten, kyky luoda suhteita, järki jne. eivät sulje pois ontologisen ajattelun sisintä: Ihminen on ihminen luonnostaan, silloinkin, kun se on olevaisesti esiolemassa yksilöllisiin ominaisuuksineen. Jos meidän pitäisi hyväksyä ihmisiksi vain niitä, joilla olisi näitä ihmistä määritteleviä kykyjä, pitäisi laskea poissilloin vauvat, tietyllä tavalla sairaat, koomassa olevat jne.

Ihmisen toiminnallisuudet ja kyvyt eivät ole ”ihminen” tiettyjen ominaisuuksien tai kykyjen osoittaminen eivät ”esitä” ihmisen läsnäoloa, päinvastoin, ihminen on olemassaolon mahdollisuuden, sekä määritettyjen esiintyvien toimintojen todellisuuden oikea tila.

Tämän vuoksi, ihmissukupolven hedelmä, siitä hetkestä, jolloin se on olemassa, tsygootin perustamisesta lähtien, täytyy olla ehdoton kunnioitus tätä ihmisolentoa kohtaan kokonaisuudessaan. Ihmisolentoa täytyy kunnioittaa ja kohdella, kuten ihmistä sen hedelmöityksestä lähtien ja siksi, siitä lähtien, sille kuuluu ihmisen täydelliset oikeudet, pääasiallisesti koko ihmisolennon loukkaamaton oikeus elämään.

6 kysymystä abortista


1 – Mikä on abortti?

Tahallisesti aiheutettu kuolema henkilölle joka on vielä kohdussa ennen syntymää.

2 – Mitkä ovat abortin eri tyypit?

Sanaa abortti käytetään kun puhutaan tahallisesta raskauden keskeyttämisestä. (spontaani tai tahaton raskauden keskeytyminen on valitettava kuolemaan johtava onnettomuus). Voidaan puhua kemiallisesta abortista (tappaa vauvan suoraan tai lääkkeiden sivuvaikutusten kautta), mekaanisesta abortti (estää vauvaa sopeutumasta paikoilleen kohdussa asettamalla sinne este, jolloin vauva kuolee), ja kirurginen abortti (etsiä ja tappaa vauva leikkauspöydällä).

3 – Mitkä ovat syyt keskenmenoon?

Terveysongelmat tai epämuodostumat äidin sukupuolielimistössä tai uudessa elämässä.

4 – Mikä on terapeuttinen abortti?

Aborttia kutsutaan terapeuttiseksi, kun se tapahtuu tavoitteena jonkun paraneminen (terapia = parantaa). Suomen laissa puhutaan terveydellisistä syistä suoritetusta raskauden keskeyttämisestä. Näin parantamiseksi tai joko äidin tai vauvan fyysisen pahan ehkäisemiseksi uusi elämä tapetaan. Terapeuttisiksi aborteiksi kutsutaan myös niitä, joita tehdään äidin AIDSin tai muiden terveysriskien takia, jotta lapsi ei kärsisi taudista. Terapeuttisen abortin käsite kattaa myös abortit eettisistä syistä (itsetunnon parantaminen poistamalla raiskauksen tulos), eugeenisistä syistä (parantaa rotua poistamalla perinnöllisesti sairas), ja sosioekonomisista syistä (kurjuuden vähentäminen poistamalla köyhät). Kaikki nämä sanat ovat kuitenkin yritys peittää abortin tosiasia. Kaikkiin abortteihin, terapeuttiseen, eettiseen, sosioekonomiseen tai eugeeniseen, liittyy henkilön kuolema keinona tehdä elämä helpommaksi muille.

5 – Mitä riskejä abortti aiheuttaa naisten terveydelle?

Suurin vaara on nimeltään abortin jälkeinen oireyhtymä: henkisiä ongelmia, joiden mukana on syyllisyyden tunne, joka voi aiheuttaa masennusta ja vakavia persoonallisuushäiriöitä pitkään. Voidaan parantaa, jos katuu vilpittömästi ja saa asianmukaista lääketieteellistä hoitoa. Abortti on myös riskitekijä kohdunkaulan syövän saamisessa.

6 – Mikä on sinun henkilökohtainen mielipiteesi abortista?

Abortti ei riipu henkilökohtaisista mielipiteistä: kukaan ei voi päättää olla huomioimatta toista henkilöä, jos tämä päätös aiheuttaa sen, että toinen henkilö kuolee.

  1. Ei kommentteja.
  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: